Om Elitlamm

Elitlamm vänder sig till både avels- och produktionsbesättningar, fritidsbesättningar och besättningar som inriktar sig på bevarandearbete. Programmen passar både stora och små besättningar och ger stöd oavsett vilken inriktning din gård har och vilka fårraser du har satsat på. Drygt 3000 besättningar i Sverige och Danmark använder Elitlamm.

Läs mer under Elitlamm Produkter och hitta det alternativ som passar dig bäst.

Elitlamm för avelsbesättningar

Elitlamm Avel har funnits i mer än 50 år och var tidigare känt under namnet Fårkontrollen. Det är det svenska avels- och  härstamningsregistret för får och hos oss registreras mängder av uppgifter som används bland annat vid avelsvärdering av får.

Elitlamm för fritids- och produktionsbesättningar

Elitlamm har också program för dig som vill samla all kunskap om dina djur i ett dataprogram, men inte har behov av att vara med i avels- och härstamningsregistret eller i genbank.

Kontakta oss

Kontakta vår support om du vill gå med eller få mer information, eller anmäl dig direkt på Elitlamms hemsida.

Elitlamms support nås via support@elitlamm.com eller 0174-301 50. Telefontid måndagar och onsdagar kl 10–12 samt tisdagar kl 18–19.

För frågor om din faktura eller betalning kontaktar du faktura@elitlamm.com.

Fakturor skickas alltid via mail. Hittar du inte din faktura så kontrollera din skräppost så fakturan inte hamnat där.

Svar på många frågor i filmen

Mer film på Elitlamms Youtubekanal

Våra annonsörer