Amaskiner_2017_1
oviex_anuncio_180x120px
trns2017
knarrhult

Färska avelsvärden, nya topplistor och nya söklistor visas nu i Elitlamm

Nu visas nya avelsvärden för dina djur på Djurförteckningarna i Elitlamm.

Du väljer själv vilka avelsvärden som ska visas genom att ändra listans utseende. På Djurkorten hittar du avelsvärdena under fliken Avel. Även djur som är utannonserade på Marknadsplatsen har uppdaterade avelsvärden som du kan se i annonserna. För djur som du är intresserad av att köpa, där du har fått elitlammskoden av säljaren, så visas givetvis också de nya avelsvärdena.

Söklista över finullsbaggar
För att hitta en finullsbagge inför kommande säsong så kan du söka efter lämplig bagge i Söklistan för finullsbaggar i Elitlamm. Du hittar 199 avelsbaggar på listan. Kravet för att komma med på listan är att baggen har kompletta avelsvärden och har avkomma som är ullmönstrad. Du ser vem som äger djuret och kan klicka på Djurnumret för att se Djurkortet.  Om du har bagge eller baggar med på listan som saknar namn, gå gärna in och registrera namn på dina baggar i ditt Elitlamm, så uppdateras söklistan.

Topplistor för gotlandsfår och leicesterfår
De nya topplistorna för gotlandsfår och leicester hittar du i Djurregistret i Elitlamm. Precis som med de vanliga djurförteckningarna så kan du välja vilka uppgifter du vill se och du kan sortera kolumnerna i annan ordning. Du ser vem som är ägare till djuret och du kan klicka för att se djurkortet. Listorna innehåller 409 baggar av gotlandsfår med minst 20 avkommor och 85 leicester med minst 15 avkommor.

Svenska Fåravelsförbundet och Elitlamm