Knarrhult2018
Stallmästaren web gif
trns2017

Maria Edman

Jag är en tjej på 58 år, som bor i Ljungsarp på gränsen mellan Västra Götaland och Småland. På gården har vi ca 100 tackor som till största delen är renrasiga finullsfår eller ryafår. Vi avlar på våra får bland annat för att få så rena färger som möjligt. Det är alltid roligt när man får beröm av spinnerier. Jag har senast låtit sy upp en kappa åt mig i finullskinn, den är hur skön som helst. I produktion vill vi använda rasens möjligheter utan inkorsning av annan ras. Familjen består av sambo och tre barn, där den äldsta själv har två barn, så jag är mormor till två töser där den ena i år kliver upp och blir tonåring.

Arbetet i Fåravelsförbundet har sedan jag blev vald till styrelsen 2004 varit att sköta Förbundets ekonomi. Allt från medlemsfaktureringen till ett färdigt bokslut, som ska presenteras för medlemmarna på stämman. Det arbetet har under alla år utvecklas och gör så fortfarande eftersom SF tar stora steg framåt med sin verksamhet. En av anledningarna till att vi kan ta stora steg framåt är att vi blir fler, både medlemmar och Elitlammsanvändare. Där ligger också stor del av mitt arbete, att vara ansvarig för att supporten till Elitlamm fungerar. Ni användare därute ska få den hjälp ni behöver.

Maria