oviex_anuncio_180x120px
bildspel_Island2
bildspel_Island3
bildspel_Island4

Passa på att bli ny medlem – både 2017 och 2018 till kampanjpris!

Under hösten är det mycket förmånligt att bli ny medlem i SF, och ju förr man går med desto mer fördelaktigt blir det.

Som ny medlem under perioden 1/9–31/12 2017 erbjuds du kampanjpris på medlemskap i Svenska Fåravelsförbundet. Kampanjmedlemskapet kostar 500 kr och gäller för resten av 2017 och hela 2018.

Längre ner på denna sida kan man anmäla sig som medlem.

Vad gör Svenska Fåravelsförbundet för dig?

Svenska Fåravelsförbundet (SF) är en rikstäckande branschorganisation med 24 länsföreningar spridda över hela landet. Ett tiotal rasföreningar är också anslutna till förbundet. Organisationen är fristående, opolitisk och ideell utan några personliga vinstintressen.

SF är registerförande avelsorganisation för samtliga fårraser i Sverige. Sedan det bildades 1917 har vi verkat för fåravelns främjande och lönsamhet och för en ökad avsättning för får- och lammkött, ull och skinn.

Vi bevakar fårägarnas intressen näringspolitiskt kring slaktfrågor och beslut från statliga myndigheter och riksdag. Målsättning för oss är att det ska gå att bedriva fårskötsel i hela Sverige med bra villkor för alla produktionsformer som kött, pälsskinn, ull och naturvård.

Elitlamm är ett internetbaserat fårdataprogram för besättningar som vill ha ökad lönsamhet, god kontroll och stor säkerhet. Här har du möjlighet att samla all information om djuren i din besättning samt ta del av den utveckling som sker inom fårnäringen.

24 länsföreningar
Som medlem i SF blir du också automatiskt medlem i din distriktsförening. De anordnar utbildning, medlemsmöten, resor och temadagar kring får och lammproduktion. Distriktsstyrelserna bevakar medlemmarnas intressen lokalt.

Tidningen Fårskötsel
Som medlem får du tidningen Fårskötsel, Sveriges enda facktidskrift för fårägare och lammproducenter. I den kan du läsa om allt som har med får att göra. Avel, ekonomi, byggnader, utfodring, betesskötsel, fårens hälsovård, näringsbevakning och allt som rör avsättningen av fårets produkter. Dessutom får du tips om lokala arrangemang. Du får även praktiska tips som gör vardagen lättare, förbättrar din ekonomi och ökar glädjen i att vara fårägare!

Medlemsavgift för 2017

TOTALT blir medlemsavgiften 750 kr uppdelat enligt nedanstående:

Ej avdragsgill medlemsavgift 216 kr.
Distriktsavgift 65 kr.
Avdragsgill medlemsavgift 375 kr + moms 94 kr.

Under perioden juni-sept debiterar vi halv avgift, och om man blir medlem okt-dec så gäller den för nästa år också.

Denna medlemsavgift gäller för en fysisk eller juridisk person.
Om mer än en i varje familj vill vara medlem så kan de bli familjemedlemmar, se nedan.

Familjemedlem
Om ni är fler i hushållet så kan de övriga bli familjemedlemmar. Dessa är som fullbetalande medlemmar förutom att de får inte ett eget exemplar av tidningen Fårskötsel.
Medlemskap för en familjemedlem kostar 125 kr.

VÄLKOMMEN SOM MEDLEM I SVENSKA FÅRAVELSFÖRBUNDET

ANSÖKNINGSFORMULÄR