Knarrhult2018
Siltbergs_banner2020_2
Tranas2020

Saluhall på nätet

Svenska matvaror är en saluhall i ordets rätta bemärkelse. Här samlas de som vill sälja mat till restauranger och privatpersoner. Och du som är kund kan göra många inköp på samma ställe.

Precis som i en vanlig saluhall har varje försäljare sin egen butik. I butiken är det innehavaren som väljer vad man vill sälja och vad det ska kosta.

Med svenskamatvaror.se gör vi det möjligt att köpa mat direkt från småskaliga svenska livsmedelsproducenter. Du får köpa mat som du kan ha svårt att hitta i din vanliga butik. Samtidigt får producenterna en försäljningskanal där de kan styra över utbud och pris helt själva.

Bakom svenskamatvaror.se står Svenskt Matforum AB. Mer om oss finns att läsa på www.svensktmatforum.se.

Vi sammanför människor med mat, framförallt den goda mat som produceras av hängivna småskaliga livsmedels-producenter i Sverige. Så bidrar vi till Matsveriges utveckling.

Öppna eget

Människor är intresserade av vad de äter. De vill veta var maten kommer ifrån och hur den är framställd. Därför vill vi samla det bästa Sverige har att erbjuda av småskalig livsmedelsproduktion. Här ska smakerna, kvalitén och engagemanget finnas tillgängligt för alla som vill ha – både proffs och privatpersoner.

Du kan öppna en egen butik på svenskamatvaror.se.

Vi är en riktig saluhall, men med nätets alla fördelar. Här kan småskaliga livsmedelsproducenter och deras kunder mötas oavsett tid på dygnet eller var i landet man befinner sig. Det betyder att du hittar kunder du aldrig nått annars. Och – inte minst – att kunderna kan hitta till dig.

Vi ger starthjälp
För att du ska komma igång hjälper vi dig att starta butiken. Sedan lägger du själv in dina varor och beskriver dem i text och bild.

Du sätter ditt pris
Efter som svenskamatvaror.se är en saluhall är det du som bestämmer i din butik. Du väljer vad du ska sälja och du bestämmer vad det ska kosta. För du vet bäst vad dina produkter och ditt arbete är värt.

Kunderna handlar
Kunderna som besöker din butik beställer och går till kassan. Där får de välja hur och när varorna ska levereras. Du får besked via e-post och sms om att du har en beställning. Då kan du bekräfta att du kan leverera.

Du får betalt
Kunderna betalar med kreditkort eller faktura. Och vi ser till att du får betalt för de varor du sålt. Svårare än så är det inte.

Vi pratar gärna med dig om det vi gör. Hör av dig.

Vänliga hälsningar,
Tobias, Per, Malin och Thomas

Besök hemsidan svenskamatvaror.se!

Här kan du även läsa en artikel från tidningen Restauratören om saluhallen på nätet.