Knarrhult2018
Far_gif
Siltbergs_banner2020_2
Banner_Faravelsforbundet_180x120px

Slaktkroppar hos lantraser av nötkreatur och får

– OM BIOLOGIN, KLASSIFICERING OCH MÖJLIGHETER I SMÅSKALIG FÖRSÄLJNING

11 november 2019 kl 16.00–19.00
SLU Smedjan Norlingsalen, Skara

Hur väl fungerar olika uppfödningsmodeller av lantraser av nötkreatur och får i relation till gängse slaktkroppsklassificering? Hur samverkar vi för att få en kostnads-effektiv hantering genom värdekedjan av småskalig produktion av slaktnöt och lamm? Det nordiska forskningssamarbetet Nordic Native Meat bjuder tillsammans med Föreningen Allmogekon och Gröna Möten med Affärsboosten in till ett eftermiddags-seminarium där vi informerar och diskuterar pågående nordiska och nationella samarbeten som lyfter fram lantraserna i de olika länderna. Seminariet är kostnadsfritt.

Ladda ner program i pdf-format här ››

Bakom Nordic Native Meat står forskare från Sveriges lantbruksuniversitet, Århus universitet, Helsingsfors universitet, LUKE, University of Iceland, Matis och Norges miljö- och biovetenskapliga universitet.

Vid frågor om evenemanget kontakta Gröna Möten Ulrika Åkesson, ulrika.akesson@agrovast.se,  0703-105630 Anmäl dig via evenemanget på www.gronamoten.se.