Tranas2020

Välkommen till Lammriksdag 2020

forbundsnytt

Digitalt medlemsmöte lördagen den 7 november kl 9-12

Kl 9 släpper vi in deltagarna och det finns tid för lite småprat. Koppla upp i god tid. Klockan 9.30 startar programmet.

Länken som man behöver för att ansluta till mötet har skickats ut via epost. Har du inte fått den? Skicka ett mail till webbredaktören och efterfråga den!

Länken som man behöver för att ansluta till mötet kommer via epost på måndag, håll utkik. Dyker den inte upp går det fint att skicka ett mail till webbredaktören och efterfråga den.

Visst är det är en märklig tid vi lever i? Förbundets stämma i våras genomfördes digitalt och vi sköt på Lammriksdagen till november. Men på grund av rådande omständigheter har vi även fått ställa in den. I stället anordnar vi ett digitalt möte för alla medlemmar, så att vi ändå kan träffas och utbyta erfarenheter.

Några av styrelsens ledamöter kommer att finnas med i lokalen på Vreta Kluster i Linköping denna förmiddag. Gäster deltar på plats eller via länk. Vi tar coronahänsyn och samlas i mindre grupper ute i landet, eller var och en i sitt hem. Just nu planeras för ett fullspäckat och informationsrikt digitalt medlemsmöte.

Hur gör man för att delta, och kan alla lyssna och ställa frågor?
Alla medlemmar, som angivit sin e-postadress, har fått en inbjudan med inloggningsuppgifter via epost. Förhoppningsvis kan ni träffas fler i lokalföreningarna och koppla upp er runt en gemensam dator, så att även de som inte har dator eller epost kan närvara.

Smakprov ur mötets digitala meny!

• Redovisning av vad medlemsenkäten som genomfördes i våras säger om oss medlemmar och våra hjärtefrågor.
  • Vad händer inom svensk jordbrukspolitik? Genomgång av hur föreslagna nya regler inom EU och Sverige gällande CAP reformen påverkar fårnäringen.
  • Senaste nytt inom djurhälsa. Vi diskuterar parasiter, smittsamma sjukdomar i allmänhet och CODD i synnerhet. Gäst är Katarina Gustafsson från Gård & Djurhälsan.
  • Presentation av vår samarbetspartner Fyrklövern AB som sedan ett år tillbaka sköter bokföringen för Svenska Fåravelsförbundet. Hur går det för SF?
  • Rovdjur, om rovdjursvakan, licensjakt, skyddsjakt och rovdjurens påverkan på landets djurhållning.
  • Aktuella frågor som hållbarhet, djurskydd och djurrättsaktivism. Hur förberedda är vi inom fårnäringen?

Alla medlemmar önskas hjärtligt välkomna!
Styrelsen Svenska Fåravelsförbundet

riksdag