Knarrhult2018
Stallmästaren web gif
siltbergs hemsida

Svenska Fåravelsförbundet söker ny ekonomiassistent

Maria Edman har varit kassör och ekonomiansvarig i SF i snart sexton år och nu är det dags för henne att gå vidare mot nya arbetsuppgifter. Därför söker SF:s styrelse nu efter någon som kan efterträda Maria.

Hittills har det varit en förtroendevald i styrelsen som innehaft ekonomiuppdraget, men så behöver det inte fortsätta. Styrelsen tänker sig någon ekonomiutbildad person som kan göra detta på konsultbasis, antingen i eget företag eller som avlönad av förbundet.

Arbetsuppgifterna är i första hand fakturering, bokföring, kund- och leverantörskontra med mera. Sökande ska också vara styrelsen behjälplig i budgetarbetet. För rätt person kan det även bli arbete med periodbokslut och årsbokslut. Arbetstiden över året är varierande och blir i snitt en deltidstjänst om cirka 25%.

Maria Edman sitter kvar i styrelsen med övergripande ekonomiskt ansvar fram till stämman i maj, men det är önskvärt att en ny ekonomiassistent börjar sitt arbete så snart som möjligt. Dels för att avlasta, men också för att få en ordentlig övergångsperiod.

Om det finns fåranknytning är det positivt, men det är absolut inget krav.

Låter detta som något för dig eller någon du känner? Skicka då snarast din ansökan/offert till vår förbundssekreterare Britta Wendelius, sekreterare@faravelsforbundet.com och ange där vad du har för krav på lön respektive timdebitering.

Frågor? Kontakta Gudrun Haglund Eriksson, ring 0768-48 64 65 eller maila gudrun@faravelsforbundet.com.