Wiromin2020_liten
Fåravelsförbundet180
Siltbergs_banner2020_2
Tranas2020

Viktiga datum inför höstens semineringar

Inför hösten 2020 gäller följande datum:

• Vecka 36 (den 31 augusti–4 september) behöver du som inte har eget kärl antingen beställa ett kärl av oss eller tala om att du vill hyra ett kärl. Obs, görs beställning senare, kan vi inte garantera tillgång av kärl.
  • Du som har eget kärl ansvarar för att det kommer till Alebäck veckan före leveransveckan. Adress: Alebäcks Egendom, Sävare, 53191 Vinninga (gäller ej Gotland).
  • Vecka 36 gäller också för att beställa lagerhållna spermadoser, om man vill ha leverans av dessa under vecka 38 (14-18 september). Vid senare beställning skickas de ut under vecka 44. Det finns möjlighet att beställa lagerhållna doser för ännu tidigare leverans, men då tillkommer en hanteringskostnad om 800 kr + moms.
  • För leverans vecka 44 (26–30 oktober), så måste beställning vara oss tillhanda senast onsdag vecka 43, den 21 oktober.
  • För samtliga beställningar gjorda före den 21 oktober gäller att vi kommer att fördela spermadoserna efter tillgång och efterfrågan.
  • Vid beställning efter den 21 oktober, är det leverans efter tillgång och möjlighet att skicka.

Beställningssedlar hämtas här ››

Välkommen med era beställningar och eventuella frågor till: semin@faravelsforbundet.com